събота, 9 септември 2017 г.

Бабините ореховки

Никога не ми е минало през акъла,че да си направиш "Ореховки" е толкова лесно нещо....но със сигурност знам,че вече никога няма да си купя от магазина, защото моите са много, мноооого по-хубави,по-вкусни,по-мекички от вътре и по хрупкави отвън и за разкош орехите съм си ги изчистила перфектно и няма и грам риск да си счупя някой зъб с останала черупка,както често става с купените .
Рецептата е изключително точна и сполучлива и е от поредицата "Имало едно време- Бабините ореховки " ,а я открих я в свещения тефтер на сестрата на баба ми  за който съм ви разказвала вече и от дозата излязоха 16 хубави  ореховки ,ако ги направите по-малки ще ви излязат повече, но на мен така ми харесват . 
Наистина е изключително лесно и бързо да си ги приготвите, така че , ако като мен не сте ги приготвяли досега , сега е момента да опитате поне веднъж и ще видите, че резултата ще ви хареса и ще си направите пак . 
Продукти :

3 бр. белтъка
250 гр.орехи 
250 гр. захар
2 ванилии
Орехите се смилат с няколко лъжици захар в блендер . Белтъците се разбиват с миксера на водна баня, докато водата в долния съд се загрява.
 Когато станат на сняг се добавят захарта и орехите. След като водата в долния съд заври, огънят се намалява и разбъркването на сместа продължава още 5-6 минути. 
Махат се от котлона и се  добавя ванилията , разбърква се отново и се оставя да изстине хубаво сместа в хладилника за около 45-50 минути. 
От изстиналата смес с мокри ръце се оформят топчета, които се подреждат в тава, застлана с хартия за печене ( така пише в рецептата), но аз загребвах с две лъжици и редях тавата без да ги оформям и си станаха супер,вие си решете как да постъпите .
Пекат се в предварително загрята фурна  на 180 градуса 10 минути. 
Когато изстинат може да ги приберете в плик или някаква кутия за бисквити с капак по-добре и да ги съхранявате там.
Много, мноооого са вкусни и нямат нищо общо с купените от магазина ,а и сами се убедихте,че са много лесни и бързи !
Това е линк към кулинарната група,където първи ще виждате новите рецепти  , може и вие да качвате ваши ястия и рецепти и да водим всякакви дискусии на кулинарни теми,така че заповядайте  в нея като  КЛИКНЕТЕ  ТУК
Гответе с любов, хранете се вкусно и бъдете мноооого щастливи! 💖




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.