петък, 17 март 2017 г.

Мляко с грис



Мислих днес да не готвя и да си почивам,но не ме оставиха... ! От сутринта вървят по мен и ме убеждават,че съм правела какви ли не сложни неща ,а съм спряла да правя любимите им мляко с грис и мляко с ориз,а толкова много ги обичали и ужасно им липсвали....! :)
Попитах кое от двете е по-спешно и отговора беше грис,така че ето рецептата за моето мляко с грис .

Продукти :

1 л.прясно мляко
400 ml.вода
12.с.л.грис (равни)
12.с.л.захар
2 ванилии
70 гр.масло

Сипете млякото, водата,захарта и ванилията в тенджера и ги сложете да заврят на котлона . Нека котлона не е на най-силната степен,защото млякото може да захване,така че разбърквайте от време на време докато заври.Аз ползвам тенджера с двойно дъно и там няма проблем,така че ако имате използвайте я и вие.Знаете че за млякото с грис най-важното е пропорцията грис-мляко-вода да е вярна,защото в противен случай ще стане туткал пълен с бучки и никой няма да го иска .Така че малко преди да заври млякото( минута,две) си избройте внимателно лъжиците с грис и не ги препълвайте . Не спирайте да бъркате ,а когато усетите че почва да се сгъстява (да стане като рядка боза ) дръпнете тенджерата от котлона и прибавете бучката масло да се разтопи в горещата смес,ще заухае божествено веднага.
Налейте го в чашки или в купички ,той ще стегне още и когато изстине е готов за хапване.
Някой обичат отгоре да поръсват канела,но тук това не е на почит ! Всеки с неговия си вкус,така че вие преценете,а аз ви пожелавам спокоен неделен следобед и чудесна неделна вечер приятели ! 💗

Това е линк към кулинарната група,където може и вие да качвате ваши ястия и рецепти и да водим всякакви дискусии на кулинарни теми,така че заповядайте  в нея като :КЛИКНЕТЕ ТУК
А страницата във Фейсбук може да харесате като кликнете:ТУК

Благодаря !

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.