понеделник, 27 март 2017 г.

Гювеч със свинско на фурна





Дойде ред на още едно традиционно и любимо на всички българи ястие.Противно на очакванията,че ще съм сготвила гювеча в глинен гювеч...ами  не,не съм и е така  защото ми харесва повече в тава,защото се запича отгоре целия,а в глинения съд ми седи повече като вариво .
Дядо ми казваше точно за това ястие,че е готов когато е останал почти само на мазнина и малко сосче,но той употребяваше израза " тазе,тазе ... " даже незнам какво точно означава .Лично аз избрах да го сготвя този път със свински джолан,защото месото му ми е любимо,сочно и най-ми се връзва вкусово със зеленчуците .

Продукти:

1,5 кг.свински джолан
400 гр.замразен грах
1 глава лук
1 буркан или консерва готов гювеч
3 зелени чушки
2 моркова
300 ml.смлени домати
700-800 гр.картофи
20 зърна черен пипер
1 ч.л червен пипер
олио
сол
2 дафинови листа
магданоз

Слагам месото да се свари до пълна готовност,но все пак месото нека си остане на кокала,затова не  прекалявайте с варенето .

Обелвате и нарязвате лука на дребно и го слагате в тавата в която ще печете гювеча.Нарязвате моркова и чушката може и по на едро(моите са по-дребни,защото такива имах нарязани и замразени във фризера ) и тях слагате в тавата,добавяте и буркана с гювеч ,смлените домати,обелените и нарязани на едро картофи,малко олио,солта,черения и червения пипер,дафиновия лист,бульона от свареното месо и ако се налага малко вода,но вие преценете,зависи колко ви е бульона-той трябва хубаво да покрива зеленчуците .
Слагате да се пече в загрята на 200 градуса фурна и след 30 минути ,разбутвате насам-натам,правите си място  и слагате в тавата и свареното месо,полейте го отгоре с част от соса да се овкуси и върнете ястието в фурната да се доопече на 180 градуса .
Следите го да остане почти на мазнина и малко сосче ,а отгоре да се запече красиво,но в никакъв случай да не изсъхва .
При сервиране го поръсете със ситно  нарязан магданоз за разкош и аромат.
Това е моят гювеч на фурна . Бон Апети ! 💗

Това е линк към кулинарната група,където първи ще виждате новите рецепти  , може и вие да качвате ваши ястия и рецепти и да водим всякакви дискусии на кулинарни теми,така че заповядайте  в нея като  КЛИКНЕТЕ  ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.