четвъртък, 22 юни 2017 г.

Пържени картофи


Може да ви изглежда абсурдно,че качвам рецепта за пържени картофи.. и на мен през ума не ми е минало .. до вчера,а историята,която ще ви разкажа е колкото смешна толкова и трагична .
Преди седмица имахме гости,роднини - българи,които дълги години живеят в чужбина,а те имат малко момченце на около 3 годинки . Аз бях приготвила сумати неща,трапезата беше пълна и една от гарнитурите беше именно пържени картофи .
Момченцето още тогава много му харесаха и нищо друго непожела да опита вечеря с картофите. Както и да е тръгнаха си тия хора и вчера ми писа жената на месенджъра,а буквално въпроса беше " Какви бяха тези картофи онази вечер,малкия от тогава нищо друго неиска да яде,а и откъдето и да му вземели(подчертавам вземели картофи, не му харесвали и казвал - НЕ ! Не са като онези !...... :) в това число пробвали да му изпържат бланширани картофи и малкия хванал конспирацията и казал " Не,нестават ! " :)
Аз и отговорих,че нищо по специално не съм им правила, абсолютно стандартно опържени картофи,но се сетих,че бяха пресни и и го казах ."Купи пресни картофи и му изпържете"....
Следващия луд въпрос,който последва беше..."а продават ли бланширани пресни" :)
Казах незнам...може би ... никога не съм търсила незнам,опържи му ти....И последва върховния въпрос"А как се пържат" .... ?
Аз не се сдържах и казах-" Никога ли не си пържила картофи ",а тя отговори" Аз не пържа нищо...за да не се умирисвам..... !!!!!!!
Замълчах с недоумение и първата мисъл ,която ми мина беше"Колко ли умирисана съм и се видяла тогава...бяхме бая хора...поне 3-4 кг.опържих...а и тя си хапна хубаво от тях....може ли да си родител и да лишаваш детето си от храна,която обича....за да не се умиришеш...ми има баня ,сапун,вода...слагаш си един душ и готово...
Последното ,което и написах беше- Ако обичаш детето си ще се наложи да купиш пресни картофи,ако се наложи да ги поостъргаш малко с ножа и след това да се жертваш и поумиришеш да му изпържиш,за да го зарадваш..а след това ще се изкъпеш....
Тя знае за страницата и членува в нея казах и утре ще кача обяснение как точно се пържат картофи... това е историята, но хубавото от нея  е че надявам се ще победи собственото си его и все пак ще се жертва и ще опържи картофи !!!
Пържа картофите в много мазнина ,в по висока тенджерка да има 3-4 пръста олио.
Обичаме ги по дебело нарязани и когато се сгорещи хубаво мазнината слагам картофи ,толкова, че всичките да са под мазнината .
Котлона на средна степен и не ги бъркам,докато сами не се отлепят от дъното ... сега бяха и пресни и са още по-вкусни,но и със старите картофи процедурата е същата !
Даже незнам какво толкова да обяснявам то трябва да се направи веднъж поне ! 💗


Това е линк към кулинарната група,където може и вие да качвате ваши ястия и рецепти и да водим всякакви дискусии на кулинарни теми,така че заповядайте  в нея като :КЛИКНЕТЕ ТУК
А страницата във Фейсбук може да харесате като кликнете:ТУК
Благодаря!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.