понеделник, 21 октомври 2019 г.

ХЛЯБ С АЙРЯН

Оня ден го мернах при Йоли този хляб. Аз съм и абсолютна и тотална фенка,  признала съм я на 101%  и съм научила много  хитринки от нея, които ми помагат ежедневно в готвенето.Харесвам я, защото според мен всеки  преди да бъде добър кулинар, трябва да бъде добър човек, за да зарежда храната, която приготвя за близките си с  любов и позитивни емоции.Йоли  е безспорен пример за такъв човек. !
И не сгреших да ви кажа, точно толкова е вкусен, колкото и лесен.Няма да месите, няма да цапате, всичко в купата, бъркате минутка, втасва, оформяте и печете.
Още, като прочетох рецептата и в мене се прокрадна идеята да начупя и сирене вътре и ще си стане чуден тутманик за закуска, но реших, защото го правя за първи път да спазя точно рецептата на Йоли, а експериментите следващия път, така че очаквайте продължение евентуално, ако стане вкусно  със сирене.
Хляба е супер и горещо ви препоръчвам да го опитате и вие.
ПРОДУКТИ:

350 мл.айран
1ч.л.сол
1ч.л.захар
1с.л.зехтин/олио/
1 суха мая 7гр.
450 гр.брашно
20 гр.масло за намазване отгоре
Слагате в купа абсолютно всички изброени съставки, без  маслото, разбърквате ги за минутка, покривате купата с фолио и оставяте да втаса два часа.
Аз опекох моя в йенската тенджера, без да слагам капака обаче, а вътре сложих хартия за печене.
Когато минат двата часа изсипете втасалото тесто върху обилно набрашнена повърхност и с две-три движения го оваляйте отвсякъде хубаво, не се мъчете да му придавате форма, а направо го прехвърлете в съда в който ще печете.
Покрийте съда с кърпа и оставете да втаса още веднъж за 30 минути, а след това, направете прорези с остър нож и намажете горната повърхност с разтопеното  масло.
Вкарайте в загрята на 200 градуса фурна и печете 40-45 минути до апетитна златисто-кафява, хрупкава коричка.
Хляба е божествен, но под секрет ще ви кажа, че аз отгоре не го намазах с масло, както е по рецептата, а го поръсих с брашно, защото на мен така повече ми харесва коричката, а вие постъпете както ви харесва на вас.
Вики Тодорова вече го опита и за мотивация ви качвам снимка и с нейния красавец!

 Ето линк към блога на Йоли и оригиналната рецепта👉ХЛЯБ С АЙРЯН НА ЙОЛИ
Да Ви е сладко!
Това е линк към кулинарната група,където първи ще виждате новите рецепти , може и вие да качвате ваши ястия и рецепти и да водим всякакви дискусии на кулинарни теми,така че заповядайте  в нея като  КЛИКНЕТЕ  ТУК
Гответе с любов , хранете се вкусно и бъдете мноооого щастливи!💞

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.